همه چیز درباره چراغ پیشانی

همه چیز درباره چراغ پیشانی

چراغ پیشانی یکی از لوازم ضروری برای سفر ، کمپینگ و یا افرادی که در تاریکی شب مشغول به کار هستند است. ضرورت استفاده از این وسیله را زمانی که با مشکلی مواجه می شوید و به هیچ منبع روشنایی دسترسی نداشته باشید به خوبی درک خواهید کرد.
مزیت استفاده از چراغ پیشانی نسب به چراغ های دستی در این است که با چراغ پیشانی متصل شده به سرتان با خیال راحت و آسوده در مسیر تاریک و با دستانی آزاد می توانید پیاده روی کنید ، ماشین خود راتعمیر کنید ، در تاریکی شب و در سفر غذا درست کنید.

 

چراغ‌ قوه‌ها به دلیل سنگین بودن و این‌که اغلب بدون هیچ حفاظی در دست قرار می‌گیرند، وسیله‌ای آسیب‌پذیر و نه ‌چندان ایمن و مطمئن برای سفر هستند. طراحی و تولید هدلامپ ها، با وجود آنکه در ظاهر وسیله‌ای ساده به نظر می‌رسند، جهش بسیار خوبی برای ایمنی و آسایش ورزشکاران و عاشقان سفر بوده است.

هدلامپ یا چراغ پیشانی در حقیقت یک لامپ سبک است که با چند بند محکم، همانند کلاه روی سر قرار می‌گیرد. هدلامپ می تواند بدون داشتن وزن زیاد هرجایی را که سر در راستای آن می‌چرخد، روشن کرده و در دید قرار دهد.

کاربردهای چراغ پیشانی

کوهنوردی: کوهنورد علاوه بر دید مناسب در نزدیک، باید فاصله‌های دور را هم به خوبی ببیند. به همین دلیل باید چراغ پیشانی طیف وسیعی از نور را در این ورزش ایجاد کند. چراغ‌های پیشانی دو برد یا متوسط گزینه‌ای عالی برای این فعالیت هستند تا هم فاصله کوتاه و هم مسافت‌های طولانی را برای شما روشن کنند.

محیط‌های تاریک: اگر در کارهای فنی مثل تعمیر اتومبیل مشغولید، برای کار در بعضی قسمت‌های خودرو به چراغ پیشانی نیاز خواهید داشت. چراغ‌های پیشانی غیر متمرکز با روشن کردن قسمت زیادی در مقابل شما، به شما در این کار کمک می‌کند.

کمپینگ‌های شبانه: طبیعت‌گردی در شب برای فعالیت‌های مختلفی مانند پخت و پز یا حتی دیدن محیط اطراف نیاز به چراغ پیشانی دارد. این فعالیت‌ها به چراغ قوه با دامنه کوتاه ۴۰ تا ۶۰ متر نیاز دارد.

دوچرخه سواری و دویدن: دوچرخه سواری یا دویدن در شب به چراغ پیشانی نیاز دارد. به دلیل سرعت بالای این فعالیت‌ها و مسافت زیادی که باید طی کنید، سعی کنید از چراغ قوه پیشانی استفاده کنید که دامنه پرتاب نور زیادی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.